Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Парадак разгляду зваротаў грамадзян

Парадак разгляду зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб

Парадак разгляду зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб рэгламентуецца наступнымі нарматыўнымі прававымі актамі Рэспублікі Беларусь:

Законам Рэспублікі Беларусь №300-З ад 18.07.2011 г. "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб"
Законам Рэспублікі Беларусь ад 28 кастрычніка 2008 г. № 433-З "Аб асновах адміністрацыйных працэдур"
Пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь 30 снежня 2011 года №1786 "Аб зацвярджэнні палажэння аб парадку вядзення справаводства па зваротах грамадзян і юрыдычных асоб у дзяржаўных органах, іншых арганізацыях, у індывідуальных прадпрымальнікаў"
Дырэктывай Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь № 2 ад 27.12.2006 "Аб мерах па далейшай дэбюракратызацыі дзяржаўнага апарату"
Дэкрэтам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 14.01.2005 № 2 "Аб удасканаленні работы з насельніцтвам"
Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007 г. нумар 498 "Аб дадатковых мерах па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб".

ПАРАДАК РАЗГЛЯДУ ЗВАРОТ ГРАМАДЗЯН

Звароты падаюцца заяўнікамі ў пісьмовай ці электроннай форме, а таксама выкладаюцца ў вуснай форме.

Пісьмовыя звароты падаюцца наўмысным (кур'ерам), па пошце, у ходзе асабістага прыёму, шляхам унясення заўваг і (або) прапаноў у кнігу заўваг і прапаноў.

Вусныя звароты выкладаюцца падчас асабістага прыёму.

Электронныя звароты падаюцца ў парадку, устаноўленым артыкулам 25 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З. "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб".

Падача заяўнікамі заяў і прапаноў тэрмінам не абмяжоўваецца.

Звароты выкладаюцца на беларускай ці рускай мове.

Пісьмовыя звароты грамадзян, за выключэннем заўваг і (або) прапаноў, якія ўносяцца ў кнігу заўваг і прапаноў, павінны змяшчаць:

- найменне і (або) адрас арганізацыі або пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;

- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);

- выкладанне сутнасці звароту;

- асабісты подпіс грамадзяніна (грамадзян).

Пісьмовыя звароты юрыдычных асоб павінны змяшчаць:

- найменне і (або) адрас арганізацыі або пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;

- поўнае найменне юрыдычнай асобы і яе месца знаходжання;

- выкладанне сутнасці звароту;

- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;

- асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты, завераны пячаткай юрыдычнай асобы.

Заўвагі і (або) прапановы ўносяцца ў кнігу заўваг і прапаноў у адпаведнасці з формай кнігі заўваг і прапаноў, устаноўленай Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь.

Тэкст звароту павінен паддавацца чытанню. Рукапісныя звароты павінны быць напісаны выразным, пераборлівым почыркам. Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.

Да пісьмовых зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, прыкладаюцца дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

Прыём і рэгістрацыя зваротаў

Звароты, пададзеныя ў парадку, устаноўленым Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З. "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб", падлягаюць абавязковаму прыёму і рэгістрацыі. Адмова ў прыёме зваротаў не дапускаецца.

Парадак вядзення справаводства па зваротах грамадзян і юрыдычных асоб устанаўліваецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь.

Тэрміны пры разглядзе зваротаў

Пісьмовыя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за пятнаццаць дзён, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, - не пазней за адзін месяц, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены заканадаўчымі актамі.

У выпадку, калі для вырашэння выкладзеных у зваротах пытанняў неабходна здзяйсненне пэўных дзеянняў (выкананне работ, аказанне паслуг) у тэрміны, якія перавышаюць месячны тэрмін, заяўнікам у тэрмін не пазней за адзін месяц з дня, наступнага за днём паступлення зваротаў, накіроўваецца пісьмовае апавяшчэнне аб прычынах перавышэння. месячнага тэрміну і тэрмінах здзяйснення такіх дзеянняў (выканання работ, аказання паслуг) або тэрмінах разгляду зваротаў па сутнасці.

Разгляд паўторных зваротаў

Пры паўторным звароте без разгляду па сутнасці заяўнік пісьмова паведамляецца, што паўторны зварот неабгрунтаваны і перапіска з ім па гэтым пытанні спыняецца.

Пры паступленні паўторнага звароту ад заяўніка, перапіска з якім спынена, такі зварот пакідаецца без разгляду па сутнасці без апавяшчэння аб гэтым заяўніка.

Разгляд калектыўных зваротаў

Калектыўныя звароты разглядаюцца ў парадку, устаноўленым Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З. "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб".

У выпадку, калі ў калектыўным звароце ўказаны заяўнік, якому неабходна накіраваць адказ, адказ на такі зварот накіроўваецца гэтаму заяўніку з просьбай праінфармаваць іншых заяўнікаў. У іншым выпадку адказ на калектыўны зварот накіроўваецца першаму ў спісе заяўніку, які ўказаў адрас свайго месца жыхарства (месца знаходжання), з просьбай праінфармаваць іншых заяўнікаў.

Разгляд ананімных зваротаў

Ананімныя звароты, гэта значыць звароты заяўнікаў, у якіх не ўказаны прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна або адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання) або найменне юрыдычнай асобы (поўнае або скарочанае) або яе месца знаходжання або названыя дадзеныя не адпавядаюць рэчаіснасці, не падлягаюць разгляду, калі яны не змяшчаюць звестак аб падрыхтоўцы, учыненні або ўчыненым злачынстве.

Разгляд заўваг і (або) прапаноў, унесеных у кнігу заўваг і прапаноў

У кнігу заўваг і прапаноў уносяцца заўвагі і (або) прапановы аб дзейнасці ўстановы, выкананых работ, паслуг.

Заўвагі і (або) прапановы, унесеныя ў кнігу заўваг і прапаноў і не адносяцца да дзейнасці ўстановы, якія не датычацца работ, якія аказваюцца паслуг, пакідаюцца без разгляду па сутнасці без апавяшчэння аб гэтым заяўніка.

Кніга заўваг і прапаноў вядзецца ва ўстанове і прад'яўляецца па першым патрабаванні заяўніка.

Адмова ўстановы ў прадастаўленні кнігі заўваг і прапаноў можа быць абскарджана ў вышэйстаячую арганізацыю.

Адмова ў прадастаўленні кнігі заўваг і прапаноў пасля абскарджання ў вышэйстаячую арганізацыю можа быць абскарджаны ў суд у парадку, устаноўленым заканадаўствам.

Звесткі аб выніках разгляду заўваг і (або) прапаноў, а таксама адзнака аб накіраваным заяўніку адказе ўносяцца арганізацыяй, індывідуальным прадпрымальнікам у кнігу заўваг і прапаноў.

Копія адказу заяўніку захоўваецца разам з кнігай заўваг і прапаноў.

Кніга заўваг і прапаноў выдаецца, вядзецца і захоўваецца ў парадку, устаноўленым Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь.

ПАРАДАК ВЯДЗЕННЯ СПРАВЫВОДСТВА ПА ЗВАРОТАХ ГРАМАДЗЯН

Справаводства па зваротах заяўнікаў ажыццяўляецца ўпаўнаважанымі службовымі асобамі асобна ад іншых відаў справаводства.

Справаводства па пісьмовых зваротах грамадзян, унесеных у кнігу заўваг і прапаноў, вядзецца асобна ад справаводства па зваротах грамадзян і юрыдычных асоб, пададзеных у пісьмовай, вуснай або электроннай форме.

Якія паступаюць ва ўстанову звароту заяўнікаў рэгіструюцца ў дзень іх паступлення ва ўстаноўленым парадку асобамі, на якіх загадам, ускладзены абавязак па рабоце са зваротамі заяўнікаў. Звароты заяўнікаў, якія паступілі ў непрацоўны дзень (непрацоўны час), рэгіструюцца не пазней чым у першы наступны за ім працоўны дзень.

Рэгістрацыя зваротаў заяўнікаў, за выключэннем заўваг і (або) прапаноў, унесеных у кнігу заўваг і прапаноў, ажыццяўляецца з выкарыстаннем адной з рэгістрацыйна-кантрольных форм: аўтаматызаванай (электроннай), картачнай (у рэгістрацыйна-кантрольных картках), часопіснай.

У рэгістрацыйна-кантрольныя формы могуць уключацца рэквізіты, неабходныя для забеспячэння ўліку, кантролю, аналізу работы са зваротамі заяўнікаў, пошуку дакументаў, звязаных з разглядам зваротаў. З рэгістрацыйна-кантрольных формаў могуць выключацца рэквізіты, звесткі для запаўнення якіх адсутнічаюць у сувязі з асаблівасцямі разгляду зваротаў заяўнікаў.

Канверты ад пісьмовых зваротаў заяўнікаў, якія паступілі, захоўваюцца ў тых выпадках, калі толькі па іх можна ўстанавіць адрас заяўніка або калі дата на адбітку каляндарнага штэмпеля служыць пацвярджэннем даты іх адпраўкі і атрымання.

Рэгістрацыйны індэкс зваротам заяўнікаў, адказам (паведамленням) на звароты, у тым ліку адказам (паведамленням), накіраваным заяўніку на заўвагі і (або) прапановы, унесеныя ў кнігу заўваг і прапаноў, прысвойваецца ў адпаведнасці з прынятай сістэмай рэгістрацыі дакументаў ва ўстанове.

Паўторным зваротам заяўнікаў пры іх паступленні ва ўстанову прысвойваецца рэгістрацыйны індэкс першапачатковага звароту ці чарговы рэгістрацыйны індэкс.

Звароты заяўнікаў, у тым ліку папяровыя копіі электронных зваротаў, пасля рэгістрацыі перадаюцца на разгляд кіраўніку ўстановы або ўпаўнаважанай ім службовай асобе.

Ход разгляду зваротаў заяўнікаў, змяненне тэрмінаў разгляду зваротаў, вынік іх разгляду, а таксама адзнака аб выдачы прадпісання і яго выкананні павінны быць дакладна і своечасова адлюстраваны ў рэгістрацыйна-кантрольнай форме.

Звесткі аб ходзе і выніках разгляду заўваг і (або) прапаноў, унесеных у кнігу заўваг і прапаноў, павінны своечасова ўносіцца ў кнігу заўваг і прапаноў.

Кантроль за разглядам зваротаў заяўнікаў ва ўстанове вядзецца з выкарыстаннем часопісаў.

Кантроль за разглядам зваротаў заяўнікаў завяршаецца, калі ўсе пастаўленыя ў іх пытанні разгледжаны, прыняты неабходныя меры і заяўнікам дадзены адказы ў пісьмовай, вуснай ці электроннай форме.

Рашэнне аб зняцці з кантролю зваротаў прымаюць кіраўнік установы або ўпаўнаважаныя ім службовыя асобы.

У адказах, накіраваных у вышэйстаячыя дзяржаўныя органы па зваротах заяўнікаў, якія знаходзяцца на кантролі, і прадпісаннях указваюцца звесткі аб накіраваным адказе (апавяшчэнні) заяўніку аб выніках разгляду яго звароту, адзнака аб выканаўцы.

Адказы на разгледжаныя па сутнасці вусныя звароты падлягаюць аб'яве заяўнікам падчас асабістага прыёму. Вынік рашэння выкладзеных у вусным звароце пытанняў адзначаецца ў рэгістрацыйна-кантрольнай форме, у якой зарэгістраваны вусныя звароты.

Пісьмовыя адказы (апавяшчэнні) на пісьмовыя звароты, у тым ліку атрыманыя падчас асабістага прыёму, электронныя звароты, заўвагі і (або) прапановы, унесеныя ў кнігу заўваг і прапаноў, падпісваюцца кіраўніком установы або ўпаўнаважанымі ім службовымі асобамі.

Адказы (паведамленні) на электронныя звароты, якія накіроўваюцца на адрас электроннай пошты заяўніка, падпісваюцца кіраўніком установы або ўпаўнаважанымі ім службовымі асобамі і застаюцца ў справаводстве ўстановы.

Пры выкарыстанні сістэм электроннага дакументазвароту, якія прадугледжваюць ужыванне электроннага лічбавага подпісу, адказы (апавяшчэнні) на электронныя звароты ў электронным выглядзе, накіраваныя на адрас электроннай пошты заяўніка, падпісваюцца электронным лічбавым подпісам кіраўніка ўстановы.

На кожным звароце пасля канчатковага разгляду пастаўленых у ім пытанняў прастаўляецца адзнака аб выкананні і накіраванні яго ў справу.

Пасля разгляду пытанняў, выкладзеных грамадзянінам у кнізе заўваг і прапаноў, на копіі адказу (апавяшчэнні) заяўніку, якая застаецца ў справаводстве ўстановы прастаўляецца адзнака аб выкананні і накіраванні яе ў справу.

Пісьмовыя і (або) электронныя звароты грамадзян і юрыдычных асоб і дакументы, звязаныя з іх разглядам ва ўстанове фарміруюцца ў справы ў адпаведнасці з зацверджанай наменклатурай спраў.

Копіі адказаў (апавяшчэнняў) грамадзянам на заўвагі і (або) прапановы, унесеныя ў кнігу заўваг і прапаноў, і дакументы, звязаныя з іх разглядам, фарміруюцца ў адну справу і захоўваюцца ў службовых асоб, адказных за вядзенне і захоўванне кнігі заўваг і прапаноў.

Пісьмовыя звароты грамадзян і юрыдычных асоб, дакументы, звязаныя з іх разглядам, могуць фармавацца як у адну справу, так і ў асобныя справы.

Справы са зваротамі заяўнікаў фарміруюцца на працягу каляндарнага года. Кожны зварот і дакументы, звязаныя з яго разглядам, складаюць у справе самастойную групу.

У выпадку паступлення паўторных зваротаў яны фармуюцца ў справы разам з папярэднімі зваротамі заяўнікаў і дакументамі, звязанымі з іх разглядам.

Пры фарміраванні спраў са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб і дакументамі, звязанымі з іх разглядам, правяраецца правільнасць накіравання зваротаў і дакументаў у справы, іх паўната (камплектнасць). Недазволеныя звароты, а таксама няправільна аформленыя дакументы, звязаныя з іх разглядам, у справы не фармуюцца.

Тэрмін захоўвання пісьмовых і (або) электронных зваротаў заяўнікаў і дакументаў, звязаных з іх разглядам, 5 гадоў (у выпадку неаднаразовага звароту - 5 гадоў з даты апошняга звароту). Установай ва ўстаноўленым парадку можа быць прынята рашэнне аб павелічэнні тэрміну захоўвання або аб пастаянным захоўванні адпаведных зваротаў заяўнікаў.

Справы са зваротамі заяўнікаў і дакументамі, звязанымі з іх разглядам, сталага захоўвання перадаюцца ў архіў установы праз год пасля завяршэння справаводства па іх.

Кніга заўваг і прапаноў пасля заканчэння вядзення захоўваецца разам з новай кнігай па месцы яе вядзення, а па заканчэнні каляндарнага года - на працягу 5 гадоў у архіве ўстановы.

Пасля заканчэння ўстаноўленых тэрмінаў захоўвання звароту заяўнікаў і дакументы, звязаныя з іх разглядам, кніга заўваг і прапаноў падлягаюць знішчэнню ў парадку, устаноўленым рэспубліканскім органам дзяржаўнага кіравання ў сферы архіўнай справы і справаводства.